Nieautoryzowane transakcje płatnicze. Co zrobić, gdy bank odmówi zwrotu pieniędzy?
Wspieramy konsumentów w sporach z podmiotami rynku finansowego powstałymi na tle realizacji tzw. kredytów frankowych, polisolokat, kredytów konsumenckich i hipotecznych, ale także w przypadku trudności w odzyskaniu kosztów po wcześniejszej spłacie kredytu konsumenckiego czy też wtedy, gdy doszło do nieautoryzowanej transakcji płatniczej.
W ostatnim czasie coraz częściej zwracają się do nas klienci, którzy padli ofiarami oszustów i na skutek podjętych przez nich podstępnych działań, udostępnili dane uwierzytelniające i autoryzujące, tracąc wszystkie zgromadzone na rachunku bankowym środki. Popularne są m.in. dopłaty do zamówionych paczek kurierskich, czy zmiana karty z której pobierana jest opłata za dostęp do Netflix czy HBO GO. Również do Biura Rzecznika Finansowego wpływa coraz więcej wniosków o interwencję dotyczących nieautoryzowanych transakcji płatniczych.
Przyczyną dla której konsumenci zwracają się do kancelarii z prośbą o pomoc, jest niestosowanie się przez banki do Dyrektywy 2015/2366 z 25.11.2015 r. w sprawie usług płatniczych oraz ustawy o usługach płatniczych, które wprowadzają tzw. zasadę D+1. Zgodnie z nią zwrot środków pieniężnych utraconych w wyniku nieautoryzowanych transakcji powinien trafić na konto klienta niezwłocznie, nie później jednak niż do końca dnia roboczego następującego po dniu stwierdzenia wystąpienia nieautoryzowanej transakcji.
Pomagamy osobom, które padły ofiarami cyberprzestępstwa w odzyskaniu środków finansowych. Zachęcamy do kontaktu tel. 510–750-390.
KANCELARIA ADWOKACKA
DOMINIKA PEŻYŃSKA
© Copyright Kancelaria Adwokacka Dominika Peżyńska
Projekt i realizacja: primodesign.pl